Droomreis noorwegen

8 juni 2023 - Bergen, Noorwegen

Gisteren waren we aan gekomen in Flâm.  Het Myrdal!   We hebben daar overnacht op een mooie vrije plaats vlakbij het station.  De volgende morgen hebben we een kaartje gekocht voor de Flâmsbana Railway .  Een mooie tocht met de trein naar een hele grote waterval, met een water -nimf die danste op de muziek . Het was een mooie rit maar jammer genoeg veel tunnels ,maar daar ontkom je niet aan . Toen we beneden waren zijn we de zelfde rit nog een keer met de fiets gaan doen om de vele be ziens waardig heden beter te kunnen zien . Een hele klim maar wel de moeite waard ! Conclusie met de trein gaat makkelijker dan de fiets.     s,Middags zijn we nog een stukje doorgereden  tot we een leuke plek hadden aan het meer, daar zijn we de volgende morgen omheen gereden met de fiets.  Je komt dan de leukste dingen tegen . Oude boerderijen en landerijen met schapen, lammetjes en koeien.  Daarna door gereden naar Bergen door veel tunnels, in Bergen aan gekomen hadden we via de camper app   snel een vrije plek .   5 km van de binnenstad.  Vanmiddag hebben we de vismarkt bezocht aan de haven. Wat een mooie huizen en pakhuizen in allerlei kleuren.  Morgen gaan we de rest van de stad bekijken tot de volgende keer groetjes van ons.